AKTUALNIE PROWADZONE PRACE
Tytuł projektu:
InDeV: In-Depth understanding of accident causation for Vulnerable road users.
Dogłębne zrozumienie przyczyn wypadków z niechronionymi uczestnikami ruchu.
Instytucja finansująca:
Komisja Europejska - Program Horizon 2020
Konsorcjum:
- Lunds Universitet, Sweden
- Aalborg Universitet, Denmark
- Universiteit Hasselt, Belgium
- Polytechnique Montréal, Canada
- Bundesanstalt für Straßenwesen (BASt), Germany
- Nederlandse Organisatie Voor Toegepast Natuurwetenschappelijk Onderzoek (TNO), Netherlands
- Ingeniería de Tráfico SL, Spain
- Politechnika Warszawska (WUT), Poland
Okres realizacji:
2015 – 2018 (36 miesięcy)
Kwota grantu WUT:
230 000 € (Cały grant 4 900 000 €)
Kierownik i koordynator projektu:
Aliaksei Laureshyn
aliaksei.laureshyn@tft.lth.se
Kierownik projektu ze strony WUT
dr hab. inż. Piotr Olszewski, prof. PW
p.olszewski@il.pw.edu.pl
Cele:
Głównym celem projektu InDeV jest przyczynienie się do poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu w Europie, stworzenie zintegrowanej metodyki dla zrozumienia przyczyn tych wypadków oraz ram dobrych praktyk dla kompleksowej oceny kosztów społeczno-ekonomicznych związanych z wypadkami drogowymi z udziałem niechronionych uczestników ruchu.
Przedmiot:
Przedmiotem projektu jest identyfikacja miejsc i sytuacji krytycznych dla bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu oraz analiza czynników kluczowych wpływających na ich bezpieczeństwo. W pracy zostaną opracowane i wykorzystane narzędzia do automatycznego zbierania i analizy danych (w tym analiz obrazu wideo). Zostaną opracowane ramy dobrych praktyk dla oceny kosztów społeczno-ekonomicznych wypadków z niechronionymi uczestnikami ruchu oraz podręcznik dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Rezultaty:
- poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu,
- zmniejszenie liczby wypadków z niechronionymi uczestnikami ruchu,,
- opracowanie ram dobrych praktyk dla oceny kosztów społeczno-ekonomicznych wypadków z niechronionymi uczestnikami ruchu,.
Oficjalna strona projektu:
www.indev-project.eu
Tytuł Projektu:
"OPRACOWANIE METODY OCENY BEZPIECZEŃSTWA PIESZYCH PRZY POMOCY ANALIZY OBRAZU WIDEO"
Projekt finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Realizowany w ramach programu badań stosowanych.
Kierownik projektu:
dr hab. inż. Piotr Olszewski Prof. PW
e-mail: p.olszewski@il.pw.edu.pl
Cel projektu:
Celem praktycznym projektu jest opracowanie i przetestowanie metody oceny bezpieczeństwa przejść
dla pieszych przez jezdnie przy pomocy automatycznej analizy obrazu wideo. Ocena bezpieczeństwa oparta
będzie na wykrywaniu konfliktów ruchowych pomiędzy pojazdami i pieszymi, czyli sytuacji, które
potencjalnie mogłyby skończyć się wypadkami.
Metodyka:
Metodyka badawcza opiera się na automatycznej identyfikacji konfliktów na podstawie analizy obrazu wideo.
Metoda taka w przypadku pieszych nie była dotąd stosowana i wymaga znacznego wysiłku badawczego w celu określenia
parametrów zdarzeń, które będą uznane za konflikty ruchowe, np. minimalnego opóźnienia pojazdu, które można
uznać za gwałtowne hamowanie albo minimalnej odległości pieszy-pojazd, którą można jeszcze uznać za bezpieczną.
Wyniki projketu:
W wyniku projektu powstanie katalog dobrych rozwiązań, wzbogacony o ocenę ich przydatności uzyskaną na podstawie badań empirycznych.
Odnośnik do projektu: www.projektmobis.pl/oprojekcie.html
Zakład Inżynierii Transportowej i Geodezji
Instytut Dróg i Mostów
Politechnika Warszawska
al. Armii Ludowej 16
00-637 Warszawa
tel./fax +48 22 825 37 27
Kierownik Zakładu:
dr hab. inż. Karol J. Kowalski, prof. uczelni
DOJAZD